• Februari groep 7/8

    25 februari 2020

    In de afgelopen periode hebben de kinderen uit groep 7 en 8 zich gebogen over verschillende cito toetsen. Maar daarnaast hebben ze ook veel uitstapjes gehad. Zo hebben ze een gastles gehad van bureau Halt over jeugdcriminaliteit, hebben de kinderen meegedaan met het VOMOL (veilig omgaan met opvallend landbouwverkeer) project, een workshop hacken en een dansworkshop gevolgd. Al met al een vol programma!
    Daarnaast heeft groep 8 een kijkje kunnen nemen op het Vechtdal College in Ommen en het Reggesteyn in Nijverdal. De kinderen hebben het advies gekregen en zij kunnen zich opmaken voor de laatste periode op de basisschool.
    Na de voorjaarsvakantie gaat groep 7 naar groep 6, zodat groep 8 alleen zit bij de laatste activiteiten van dit schooljaar.

  • Programmeren in groep 6

    11 februari 2020

    Op maandag 10 februari kwam Jelmar Snellink bij ons de klas. Hij is ICT’er en bouwt voor zijn beroep websites. Hij heeft ons hier een klein stukje van laten zien. Eerst hebben we geleerd hoe het werkt met het instellen van kleuren op een website. Dit mochten we ook zelf doen op een proefwebsite, later mochten we bestaande websites aanpassen. Wanneer je de website ging vernieuwen waren onze aanpassingen helaas weer weg. Wist je dat alles bij het bouwen van websites in het Engels is! In het fotoalbum een aantal foto’s van deze gastles.

     

     

  • Januari groep 6

    4 februari 2020

    De periode tussen de kerstvakantie en de voorjaarsvakantie is de laatste periode dat wij nog als alleen groep 6 in de klas zitten. Na de voorjaarsvakantie komt groep 7 bij ons in! Dit vinden wij allemaal erg gezellig. In januari hebben wij de Cito-toetsen gemaakt. Voor sommige kinderen was dit best spannend, maar eigenlijk weet juf allang wat wij kunnen.

    Met Blink! hebben wij gewerkt als echte Klimaatkenners. We hebben onderzocht wat het klimaat is, hoe de seizoenen ontstaan en wat voor klimaat wij in Nederland hebben. Ook hebben wij het gehad over de Watersnoodramp in 1953 en welke gevolgen dit voor Nederland heeft gehad. Zo kwamen we al snel bij de Deltawerken. Sommige onderdelen van dit thema, hebben wij samen met groep 5 gedaan. De komende periode gaat de leerlingen zelf nog een kleine oplossing bedenken voor een probleem dat ontstaat door klimaatverandering. Na de vakantie gaan we het hebben over de groene fabriek. Wij zullen op 1 april dan ook een bezoek brengen aan de ROVA in Zwolle.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • December, een gezellige maand!

    12 december 2019

    December staat altijd in het teken van veel gezelligheid op school. Zo is Sinterklaas bij ons op school geweest en is alles nu in het teken van kerst! In onze klas staat een gezellige kerstboom en andere kerstversiering. ‘s Morgens hebben we de openhaard op het digibord aan, het licht uit en gezellige lichtjes en muziek aan. Dat is leuk binnenkomen! Morgen (13-12-2019) gaan we kerstbakjes maken en volgende week gaan we genieten van een gezellig kerstfeest.

    Verder werken we in de klas erg hard. We hebben deze week met rekenen, cijferend leren optellen geleerd. Bij veel kinderen viel het denkbeeldige kwartje, omdat ze het thuis wel eens op deze manier krijgen uitgelegd. Hier gaan we volgende week mee verder. Na de vakantie zullen daar ook de minsommen bij komen!

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Een kijkje in groep 6

    11 november 2019

    Welkom in groep 6. Wij zijn een gezellige klas van 14 kinderen. De hele week is juf Nadieh bij ons en op maandag komt onze stagiair, meester Duën.In onze klas zitten 11 meisjes en 3 jongens.
    Wij vinden het leuk om buiten les te hebben. Hierbij bedoelen wij verschillende activiteiten die te maken hebben met het doel van de les. We hopen dat we dit vaker gaan doen met elkaar!
    Foto’s van één van de buitenlessen staan in ons fotoalbum.
    Met het vak Blink! werken wij nu aan het thema bijzondere bijwoners. Zo hebben wij pas onderzocht hoe een cactus kan overleven in de woestijn en hebben wij de vorige les onderzocht wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen haren en veren. Ook hebben wij de functies bekeken van deze vachten. In de komende lessen gaan wij onderzoeken hoe mensen kunnen overleven in bepaalde gebieden op de wereld. Ook zullen wij nog gaan kijken naar het uitsterven van de dinosaurus. Uiteindelijk gaan wij een weetjesmuur in de klas maken waarbij bijzondere weetjes over mensen, dieren en planten staan.