Op zoek naar de schat

geplaatst in: Geen categorie, groep-3 | 0

Na een periode van 3 weken hard werken, waarbij er elke dag een woord op de schatkaart bij kwam, waren we vrijdag 5 april eindelijk bij de schat. De kinderen vroegen de afgelopen weken vaak wat de schat kon zijn en waren nieuwsgierig waar de schat kon liggen. Ze hadden al ontdekt dat de schat ergens buiten moest zijn, want er stonden bomen op.

Natuurlijk konden ze niet zomaar naar buiten om te zoeken. Eerst kwam er nog een opdracht die de kinderen moesten uitvoeren om te weten waar ze konden beginnen. In de bakken vol met Kapla zaten 17 ijsstokjes verstopt met daarop een lange zin. Op de stokjes stond waar de kinderen de schat konden vinden. De kinderen gingen enthousiast aan de slag en vonden de ijsstokjes. Na even puzzelen hadden ze de zin gevonden en wisten ze dat de schat op het grote plein te vinden was. Door middel van warm en koud wisten de kinderen of ze al in de buurt waren. Het was alleen niet 1 schat, maar er waren er 3! De kinderen hebben goed gezocht en ze alle 3 gevonden. Weet u inmiddels al wat de kinderen gevonden hebben?

De komende periode werken we aan het thema ‘Kunst’ en het thema ‘Pasen’.

Met Lijn 3 en Staal spelling hebben de kinderen de eer-oor-eur woorden geleerd. Ze hebben de woorden eerst leren lezen en mogen ze nu gaan schrijven bij Staal. Dit is alweer categorie 5. De aai, ooi, oei (categorie 6) komt er voor de meivakantie nog bij.

Met rekenen leren de kinderen sprongen te maken op een lege getallenlijn t/m 50. Dit doen ze door sprongen van 10 en huppen van 1. We oefenen dit in het schrift maar ook als spel in de klas met de wisbordjes. Daarnaast leren de kinderen verdubbelen en halveren: hoeveel is het dubbele van 7 en wat is de helft van 18.